Czy warto inwestować w nieruchomości na wynajem?

Inwestowanie w nieruchomości na wynajem to popularna strategia, która może przynieść spore zyski. Jednak, czy jest to naprawdę opłacalne i czy warto zainwestować swoje pieniądze w taki sposób?

Przede wszystkim, warto zastanowić się, dlaczego chcemy inwestować w nieruchomości na wynajem. Czy chodzi nam o stałe źródło dochodu, czy może o zabezpieczenie przyszłości dla naszej rodziny? Może po prostu chcemy wykorzystać wolne środki finansowe i zainwestować je w coś, co będzie nam przynosić zyski w przyszłości?

Kolejnym ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, to sytuacja na rynku nieruchomości. Czy ceny nieruchomości rosną, czy spadają? Jakie są trendy w branży nieruchomościowej? Warto zrobić dokładną analizę rynku przed podjęciem decyzji o inwestycji.

Inwestowanie w nieruchomości na wynajem wymaga również sporych nakładów finansowych. Trzeba pamiętać o kosztach zakupu nieruchomości, remontów, opłatach za media oraz innych kosztach związanych z utrzymaniem nieruchomości. Trzeba również zastanowić się nad sposobem finansowania inwestycji – czy będzie to gotówka, kredyt hipoteczny czy inna forma finansowania.

Warto pamiętać o kwestii lokalizacji nieruchomości. Im lepsza lokalizacja, tym większe szanse na wynajęcie nieruchomości za wyższą cenę oraz na znalezienie najemców. Zainteresowani wynajmem bardziej chętne będą osoby, którzy pracują w okolicy, studenci, a także rodziny z dziećmi, dla których ważna jest bliskość szkół, sklepów i innych istotnych instytucji.

Formularz Kontaktowy

Umów się z nami na spotkanie

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH   Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informujemy, że przetwarzamy Pani/ Pana dane osobowe.  
  1. Administratorem danych osobowych jest NMN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie przy Pl. Śreniawitów 9/3, 35 – 032 Rzeszów, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000946098, NIP: 7952567433 oraz REGON: 52093228. Z Administratorem Danych osobowych można się kontaktować: listownie, na adres: Pl. Śreniawitów 9/3, 35 – 032 Rzeszów, za pośrednictwem poczty e – mail, na adres: biuro@namiarenieruchomosci.pl
 
  1. Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy, tj. przedstawienia oferty pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości, a w przypadku zawarcia umowy w celu prawidłowej realizacji usług pośrednictwa – art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W przypadku zawarcia umowy pośrednictwa, dane osobowe będą przetwarzane również w celu wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. wystawiania i przechowywania właściwych dokumentów księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. NMN będzie przetwarzał dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. w ramach swojego prawnie uzasadnionego interesu w celu windykacji nieopłaconych należności względem NMN, a także ustalenia oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu tworzenia zestawień i analiz na potrzeby wewnętrzne NMN.
 
  1. Odbiorcami Pani/ Pana danych osobowych mogą być organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną, podmioty przetwarzające na podstawie zawartych stosownych umów powierzenia lub inni administratorzy danych przetwarzający Pani/ Pana dane we własnym imieniu, tj. podmioty świadczące usługi księgowe, kadrowe, audytowe, podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską, podmioty świadczące usługi w zakresie BHP oraz medycyny pracy, podmioty świadczące usługi teleinformatyczne i hostingowe, podmioty udostępniające narzędzia lub obsługujące systemy teleinformatyczne, podmioty prowadzące działalność płatniczą (np. banki).
 
  1. Pozyskane dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji łączącej nas umowy – Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu oraz przez okres uprawniający nas do dochodzenia roszczeń. W zakresie dotyczącym obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas wykonania obowiązków oraz przez czas w którym przepisy prawa nakazują nam przechowywać dane np. podatkowe.
 
  1. Przysługuje Pani/ Panu, prawo do: dostępu do danych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, sprostowania (poprawienia) danych, w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”), ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu, przenoszenia danych (z zastrzeżeniem odrębnych przepisów, które mogą ograniczyć lub wyłączyć poszczególne prawa, wskazane w pkt 6 powyżej). Administrator danych osobowych informuje również, że przysługuje Pani/ Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy Pani/ Pana zdaniem dane osobowe są przetwarzane w sposób niezgodny z obowiązującym prawem. Organem nadzorczym w kwestii ochrony danych osobowych jest Prezes Urząd Ochrony Danych Osobowych.
 
  1. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Odmowa podania przez Panią/Pana danych osobowych będzie wiązała się z brakiem możliwości zawarcia, a tym samym realizacji umowy.
 
  1. Pani/ Pana dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym profilowane.